piątek, 27 lutego 2015

Keep calm and sing a song :)

source


Na moich zajęciach z dziećmi często korzystam z piosenek. Słuchamy, gestykulujemy i przyłączmy się do śpiewania.
Co jakiś czas wprowadzam nową piosenkę, ale też wracam do tych, których uczyliśmy się już wcześniej.
Jest kilka piosenek, które najbardziej przypadły dzieciom do gustu i niektóre z nich wręcz uwielbiają.
Postanowiłam więc, że w dzisiejszym poście przedstawię kilka z naszych ulubionych piosenek.
Większość z nich to głownie Super Simple Songs ; są genialne!



1. Walking Walking
by Super Simple Songs




Piosenka szybko wpada w ucho, ma bardzo proste słowa, sprawdza się zarówno z 3-latkami jak i 8-9 :) 
My na jej podstawie, opierając się na tej melodii, tworzyliśmy własne słowa, np. 
"Running running running. Running running running like a ...." i dzieci dodawały zwierzę. 
Pózniej  zmieniały również czasowniki "jumping"/"climbing"/"swimming" itp. 

2. Do You Like Broccoli Ice Cream? by Super Simple Songs



O tej piosence pisałam już wcześniej w innym poście, który można przeczytać tu

3. The Pinocchio by Super Simple Songs 



A to nasz ostatni hit, czyli The Pinocchio. Mini powtórka części ciała, kilku ważnych zwrotów no i kierunków right/left, które mylą się nie tylko dzieciom...:) 
Ze słowami tej piosenki uczniowie radzą sobie świetnie, są proste, 
a melodia wpada w ucho (ja nuciłam sobie to przez cały tydzień...) 

4. The Wheels on the Bus by Super Simple Songs



The Wheels on the Bus to kolejna piosenka SSS, którą wprowadziłam na początku roku, 
przy okazji tematu - transport. 
Obawiałam się, że dziewczynki mogą krzywo patrzeć, ale absolutnie nie. 
Gdybym miała tworzyć ranking, to wydaje mi się, że ta piosenka byłabym na pierwszym miejscu i to nie tylko ze względu na słowa czy melodie, które są świetne. 
Może być ona bazą do tylu różnych ćwiczeń i aktywności, że nie sposób ich tu wszystkich opisać;
muszę naskrobać na ten temat osoby post. 
Napisze tylko w skrócie, że na bawiliśmy się z tą piosenką przez kilka zajęć.
Tworzyliśmy autobus, byli kierowcy, pasażerowie,  tabliczka z przystanki, były bilety, a także
monety (dzieciakom na widok funciaków oczy wyszły) = kupowanie. 
Do tej pory, po kilku miesiącach pytają "A będziemy się bawić jeszcze w autobus???"

5. See you Later , Alligator by Super Simple Songs



Piosenka, którą często śpiewamy na pożegnanie, ale pewnie gdyby mogli to i na powitanie by śpiewali :) 
Nawet jak jej nie śpiewamy, a powiem "Bye bye" to i tak recytują mi głośno słowa :
"See you later, alligator, 
bye bye bye
butterfly" 

6. Mini Disco Hockey Cockey 



A to mega energetyczna piosenka, po której nawet najbardziej niesforni uczniowie padną grzeczni na dywan/krzesła (no dobra - na niektórych nie ma mocnych...) 
Uwaga! Sprawdza się nie tylko z maluchami, ale też starszymi uczniami. 
P.S. Ja tańczyłam na studiach...:) 

7. Ten Little Witches



Piosenka, którą uczyłam się z dziećmi przy temacie liczb i nie miała nic wspólnego z Halloween. 
Ale i przy tej okazji można póżniej wykorzystać. 
Jest masa dostępnych wersji z witches/monkeys/monsters/Indians/fingers/elves...do koloru do wyboru :) 

8. Ten yellow chickens (sitting on the wall) by BINGOedu-time Anna Wieczorek 



Mam taką grupę, która po prostu dałaby się zabić, żeby tylko na lekcji zaśpiewać tę piosenkę...
Oczywiście wymieniają chickens na najróżniejsze słowa :) 

Wszystkie słowa do piosenek SSS znajdziecie w "source" - ich stronie internetowej. Tak samo jak ich wiele dodatkowych ćwiczeń i cennych wskazówek :) 



1 komentarz: