wtorek, 6 grudnia 2016

2nd Conditional - ideas

Jakiś czas temu na moim fanpage'u podzieliłam się zdjęciem, które zrobiłam tuż przed lekcją z gimnazjalistami.



Packi na muchy w gimnazjum?! Why not?!

Ćwiczyliśmy 2nd Conditional i postanowiłam nieco urozmaicić lekcję.
Na stoliku rozłożyłam karty, które były końcówkami zdań:




Uczniowie (mała grupa) stali w dwóch rządkach. Dwie osoby otrzymały packę, ja czytałam zdanie i ich zadaniem było jak najszybciej znaleźć jego ciąg dalszy. Czasem, jest więcej opcji dopuszczalnych odpowiedzi, ale jak tylko jest poprawna gramatyczna i tworzy logiczną całość uczeń dostaje punkt. No bo przecież jeden będąc prezydentem zmieniałby kraj, a inny kupił by helikopter (tłumaczenie uczniów :)). Osoba, która zdobywa punkt wciąż jest w grze, a jego przeciwnikiem jest kolejna osoba z drugiego rządku. (Ta osoba, która straciła wcześniej punkt idzie na koniec kolejki). 


Do kompletu przygotowałam też trochę ćwiczeń na mówienie:










1 komentarz:

  1. Uwielbiam tego typu materiały! Świetna robota, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń